loading...
تهاجم
فاطمه قاسمی بازدید : 2 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 

بررسی وهابیت و جنگ نرم

جنگ نرم در سیستان

جنگ نرم مقوله ايست كه همه جامعه ايران را هدف گرفته اما در سيستان و بلوچستان جنگ به صورت ديگري ودر قالب پروژه وهابيزاسون و فشار برشيعه است.پرو‍ژه شومي كه تحت حمايت كشورهايي نظير عربستان‌‌، امارات و پاكستان و سرويس هاي جاسوسي بيگانه طرح ريزي وبرنامه ريزي يافته است .

در مورد جنگ نرم در سيستان كمتر پرداخته شده است ولي افرادي نظير عليرضا كيخا دركتاب عبدالمالك ريگي قطعه پازل جنگ نرم  درباره آن به طور خاص پرداخته اند گرچه اين كتاب نيز كمتر به ماهيت جنگ نرم وهابيت پرداخته وبيشتر متوجه اقدامات عبدالمالك بوده است. نگارنده براي فهم بيشتر مطلب،اقدامات جنگ نرم را به دو دسته تقسيم كرده  سپس ضمن تشريح فعاليت های صورت گرفته در راستاي اين دودسته پرداخته ودر پايان به ارائه راهكارها مي پردازد.

جنگ نرم در سيستان به دوشكل جريان دارد

1- ترويج عرف گرايي

جرياني كه به طور كلي جامعه اسلامي به خصوص كشورمان را هدف گرفته و با هدايت غرب وآمريكا وبازيگرانش در داخل ايران دنبال مي شود .

2- جريان وهابيزاسيون     

جرياني كه با حمايت كشورهاي عربستان ، امارات و... به طور خاص مناطق سني نشين كشورمان به خصوص بلوچستان را مورد هدف قرار داده .  در ادامه مقاله به علت خاص بودن آن در منطقه سیستان وبلوچستان به اين موضوع اشاره مي شود.

جامعه هدف

اين دو جريان كل جامعه سيستان بلوچستان را هدف گرفته اما به طور كلي مي توان اين گونه تقسيم بندي كرد كه جريان اول بيشتر مورد توجه  شيعيان استان وجريان دوم بيشتر مورد توجه اهل سنت است.  البته از بعد جنگ نرم با ماهیت قومي نيز مي توان آن را به دو دسته سيستاني وبلوچ تقسیم كرد اما در سالهاي اخير جريانات قومي نیز ابزاري در خدمت جنگ نرم اعتقادي بوده كه در ادامه مقاله به آن اشاره مي شود.

جنگ نرم اعتقادي

دشمنان استكبار براي رسيدن به اهداف شوم شان مانعي بزرگ به نام اسلام دارند . زيرا اسلام پيروانش را به وحدت ،امر به معروف ونهي از منكر و قدرتمندي دعوت كرده است . ويل دورانت مي گويد هيچ ديني هم چون اسلام پيروانش را به قدرتمندي تشويق نكرده است . از اين رو دشمنان اسلام به دو صورت اسلام را هدف گرفتند

1-  اقدامات مستقيم : نظير اشغال كشور هاي مسلمين، حمله به مسلمانان ، توهين به پيامبر اكرم(ص)، توهين به بزرگان اسلام

2- اقدامات غير مستقيم : نظير جنگ رسانه اي عليه مسلمين‌ ، نفوذ افكار تجدد طلبانه ، فرقه سازي و...

در پرو‍ژه فرقه سازي دشمنان اسلام در صدد آن برآمدند تا با حمایت ازجريانات مروج بي بند وباري در اسلام ، وافكار متجدد خواهانه غربي فرقه اي را به وجود آورد كه هم بتوانند بين مسلمين تفرقه ايجاد كند وهم در جهان از آن به عنوان حربه اي براي معرفي اسلام به شكل راديكالي وخشونت آميز استفاده كنند . استعمار به وسيله جاسوس خود مستر همفر براي تفرقه افكني در جامعه اسلامي را برنامه ريزي كرد. مستر همفر بعداز پيداكردن نقاط ضعف هاي موجود در جامعه اسلامي راه حل هايي براي توسعه نقاط ضعف مسلمين مي دهد:

1- اختلاف موجود را می توان با تکثیر سوء ظن میان گروه های متنازع هرچه بیشتر دامن زد، می توان کتاب هایی نشر داد که در آن بعضی از مذاهب را مورد توهین قرار داد و لازم است در راه تخریب و تفرقه میان مسلمانان پول به حد کافی صرف نمود.

2-در راه توسعه بی سوادی جهل و نادانی با مانع شدن از افتتاح مدارس (چاپ کتاب ها و سوزاندن کتب بهر اندازه که ممکن است و منصرف نمودن مردم از فرستادن جوانان خود به مدارس دینی بوسیله ی تفلیق اتهامات بر ضد علمای دینی می توان مسلمانان را در جهل و نادانی نگاه داشت.(1)

وهابيون در سال هاي اخير با بكارگيري پول هاي هنگفت سعي در گسترش افكار خود در مسلمين دارند گسترس موج شديد ايران هراسي وشيعه هراسي به خصوص بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حاكي از نقش شوم استكبار براي مقابله با موج اسلام ناب محمديست .

اهم اقدامات وهابيون عليه جمهوري اسلامي

1- گسترش موج شيعه هراسي وايران هراسي در منطقه

2- دادن پناهندگي به معاندين نظام

3- حمايت از رژيم بعث در جنگ تحميلي عليه ايران اسلامي

4- مقابله با مبلغين فرهنگي ايران اسلامي به خصوص در آفريقا از راه ارعاب ،ترورو....

5- كشتار حجاج ايراني در سال 1366

6- توزيع كتب ونشريات ضد شيعي ميان حجاج

7-  حمايت از گروههاي معارض جمهوري اسلامي ايران

8- تقويت مالي ومعنوي گروههاي راديكال مذهبي

پس از بيداري اسلامي فعاليت وهابيون برعليه شيعه افزایش یافت. رسانه هاي وهابي از همان روزهاي بيداري اسلامي آن چنان تبليغي برضد ايران نمودند كه سابقه نداشت . رسانه هاي وهابيون ابتدا تنش هاي بحرين را بايكوت كردند و در عوض در مورد سوريه دست به بزرگنمايي عجيبي زدند .

  چراسيستان وبلوچستان

متاسفانه وهابيت ،امروز با در دست داشتن سرزمين زرخيز عربستان و تكيه بر ثروت عظيم خداداي توانسته است،به جريان نيرومندي تبديل گردد وسازمان هاي بي شماري در جهان ، براي تبليغ مرام خوش بنيان نهد. بوي‍ژه كشورهاي ايران ، پاكستان در مناطق سني نشين كه اغلب از فقر واستضعاف رنج مي برند ،سرمايه گذاري هاي فراواني نموده، مدارس علميه، دانشگاهها ومساجد تاسيس كند، ونشريات وكتب متعدد چاپ نمايد، وپول هايي را براي طلاب و.. خرج كند وآنها را به سياست هاي عربستان جذب كند(2)

استان سيستان وبلوچستان داري شرايط بالقوه اي براي تبليغ وهابيت است از يك طرف 70 در صد جمعيت آنان سني مذهب هستند از طرفي ديگر با دوكشور افغانستان وپاكستان به عنوان يكي از مهمترين كانون هاي وهابيت همسايه و قرابت فرهنگي دارد ، علاوه براين اين استان به علت دوري از مركز و شرايط بد آب وهوايي گرفتار فقر عميق فرهنگي واقتصاديست. مكاني مناسب تا وهابيت با سو استفاده از آن به تبليغ آرا ي تفرقه افكنانه وضد  شيعي خود بپردازد.

اهداف

پيكر اصلي وهابيت زير سوال بردن عقايد شيعه است به تعبيري وهابيت دشمن اصلي خود را شيعه مي داند نه غرب وآمريكا!  وهابيون همانطور كه گفته شد اقدامات زيادي را عليه انقلاب اسلامي انجام داده است. هدف اصلی اين اقدامات ايجاد موج ترديد در ميان جوانان دارد.

اهداف وهابيت در سيستان وبلوچستان را مي توان اين گونه بر شمرد:

1- ترديد افكني در ميان مردم

2- نيروسازي براي مقابله با جمهوري اسلامي

3- مقابله با نفوذ گفتمان انقلاب اسلامي در منطقه

4- تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي

5- ودر نهايت رصد تحركات وهابيت نشان مي دهد كه آنان در برنامه اي دراز مدت در صدد ايجاد فتنه مذهبي عميق در كل ايران هستند.(3)

فرآیند جنگ نرم

فرقه ضاله وهابیت اقدام به گسترش تفکر خود در برخی از محافل مذهبی  ویار گیری از درون آنها نمود. نفوذ جریان های افراطی فوق که عقاید انحرافی چون تکفیر و وجوب کشتار شیعیان در باورهای آن ها دیده می شود و حمایت میلیاردی سرویس های اطلاعاتی غرب از آنان و همچنین پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری کشور هایی چون پاکستان و عربستان  را به همراه دارد ، محوریت های بحران آفرینی در استان را عهده دار است.(4)

الف -تغيير نگرش اعتقادي ( تغيير باورها وارزش ها)

اولين فرايند جنگ نرم در اين جريان نفوذ عقايد در ميان رهبران و نخبگان جامعه صورت گرفت سپس وهابيت با توجه به اين نيروسازي سعي در تغيير در باورهاي اهل سنت با سو استفاده از احترام آنها براي خلفاي راشدين و ايجاد شبهات در مورد شيعيان نمودند

اين فرآيند در طي سالها اين گونه بود :

1-  معرفي جمهوري اسلامي به عنوان مخالفين اهل سنت ( ايرانيان شيعه نيستند رافضي هستند)

2- تغيير مرجع اهل سنت به عربستان

3- معرفي شيعه به عنوان دشمن خلفا واهل سنت ( مشروعيت زدايي از شيعه)

4- معرفي شيعه به عنوان نماد كفر در جامعه ( دشمن سازي عليه شيعه)

اوضاع به گونه اي بود كه در فكر نه تنها جوان اهل سنت بلكه كودكان سني اولين موضوع در مورد كفر شيعه بود در حالي كه اهل سنت ايران سال ها با شيعيان زندگي كرده وداراي روابط خويشاوندي ومنافع مشترك بودند.

ب- شعار وگفتمان سازي

وهابيون با استفاده از عقايد اهل سنت  تفكرات ضد شيعي خود را در جوامع اهل سنت افزايش دادند . آن ها اين گونه به جوانان اهل سنت القا كردند كه دشمن اصلي آنان شيعه است. جمهوري اسلامي يك حكومت ظالم و مخالف بزرگ اسلام در جهان است . اين تبديل به يك شعار وگفتمان عليه مذهب شيعه شد شعار اهل سنت به جاي اتحاد وهمدلي با نظام ، همراهي با هركس كه مخالف نظام باشد شد چه خواهد نوري زاده باشد يا خاتمي . اين نكته آن قدر وسعت يافت كه حرف وسخنان آنان شعار هاي ضد انقلابي شد .

ج- نيرو سازي

در فرآيند بعدي وهابيت گروهي عظيمي از جوانان اهل سنت كه مدت زيادي از مساجد و محافل مذهبي دور بودند وارد حوزه هاي علميه وابسته به تفكر خود كردند . جواناني كه علي رغم دانستن بسياري حقايق به دليل فقر فرهنگي و اقتصادي مجال هر گونه تفكري را از وي گرفتند وتا بدان جا پيش رفت كه جواناني هم چون عبدالمالك شرور شكل گرفتند.

http://www.shiaupload.ir/images/43207184952217201690.jpg

د- ساختار گريزي

اهل سنت ديگر موافق بر ساختار نظام كشور نبودند در مقاطعي از زمان اهل سنت از شغل دولتي فراري شد، (5)سرباز فراري ها 5 برابر شدند ، اهل سنت در مورد اعياد به ديگر قائل به تعطيلات كشور نبود!!!! به تعبيري نافرماني مدني در ميان اهل سنت به طور چشمگيري افزايش يافت

ه- تشكيل ساختار جديد

بعد از نفوذ و يارگيري در ميان  اهل سنت  محافل مذهبي اهل سنت كه بايد نماد تربيت اسلامي‌، اخلاق گرايي و رشد افكار ابوحنيفه مي شد تبديل به محفلي براي ترويج راديكاليسم ، خشونت وتفرقه در ميان جامعه استان گشت رشد روز افزون طالبانيسم و تفكرات تكفيري در سايه غفلت هاي امنيتي ساختار جديدي را در استان به وجود اورد اهل سنتي كه روزي خود را برادر ديني شيعه مي دانست به دشمن خونين آن تبديل شد. قاچاق مواد مخدر برخلاف قوانين اسلام و كشور(6) مورد تاييد برخي از سران و هابيت قرار گرفت . مساجد استان بدون مجوز از دولت ساخته شد. اتباع بيگانه با حمايت رهبران وهابي بدون مجوز در كشور اقامت گزيدند. كه باعث مشكلات زيادي در مسائل بهداشتي ، بيكاري‌، افزايش جرم وجنايت و... شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 107
  • بازدید کلی : 188